KOSTTILLSKOTT DIG SOM ÄR SJUK MED UTMATTNINGSSYNDROM

SVAREN DU SÖKER FÖR ETT FRISKARE LIV

KOSTTILLSKOTT DIG SOM ÄR SJUK MED UTMATTNINGSSYNDROM


När kroppen på grund av långvarig stress är ur balans kan det vara bra att stötta kroppen med kosttillskott. Här har vi samlat kosttillskott som kan vara bra för dig som är sjuk med utmattningssyndrom.

MAGNESIUM

Stress tycks påverka kroppens upptag av magnesium och det kan därför finnas ett samband mellan låg magnesiumnivå i kroppen och stress. Därför rekommenderas många som drabbas av utmattningssyndrom att se över sina magnesiumvärden.

B-VITAMIN

B-vitamin behövs för flera funktioner i kroppen. Det behövs bland annat för att kroppens ämnesomsättning, immunförsvar, nervsystem och celldelning ska fungera normalt. Även hud, hår och naglar är beroende av B-vitaminer.

C-VITAMIN

Vitamin C kallas också för askorbinsyra och har som huvudfunktion att fungera som ett koenzym (hjälpmedel) i kroppens produktion av kollagen

Vitaminet är också en antioxidant som skyddar cellerna mot oxidativ stress, är bra för immunförsvaret och nödvändigt för att bibehålla din energinivå

ASHWAGANDHA

Örten anses vara den allmänt stärkande och balanserande och sägs bibehålla mentalt samt fysiskt välbefinnande i perioder av stress.

BINJUREPULVER

Binjurepulver bidrar till att stärka och normalisera binjurefunktionen. På så sätt stärker den kroppens motståndskraft mot stress.

KROM

När kroppen är trött skriket hjärnan efter snabba kolhydrater och socker. För att dämpa detta sötsug kan krom hjälpa.

Copyright © 2019 Stressfrid.se. All rights reserved. 

KONTAKT:


SOCIALA MEDIER: